exitentrance

Thursday, October 26, 2006

belgia1


voiam sa scriu un post despre belgia, pentru ca mi se pare cel mai potrivit-pentru-mine spatiu pina acum, spre deosebire de luxembourg care dupa prima sapt a devenit o plictiseala imensa si de unde am fost in olanda, care, in afara de amsterdam, e destul de inuman, deocamdata prea strain si prea ciudat ca sa fie ok. belgia e mai saraca si mai friendly (cel putin orasele mari, in rest nu stiu), mai coplesita de emigranti cu care inca nu stie f bine ce sa faca si care inca un pic distorsioneaza, nu ca in olanda unde totul e sclipitor si integrat si unde diversitatea culturala ii bucura si ii imbraca in safety pe toti. belgia inca nu s-a rodat complet, un pic de ostilitate sau de nesiguranta a ramas, se simte un pic de adrenalina la limita dintre cartierul unora si cartierul celorlalti etc.. s-ar putea doar sa mi se para, e destul de greu explicabil impulsul pe care il am fara exceptie de a-i proteja dintr-o privire pe primii ca pe o specie pe cale de disparitie, depasita si neimunizata vs. impulsul de a-i privi drept in ochi pe tipii cu zimbete sigure si perverse din magazinele maghrebiene. (care ar putea f bine sa-si ia si sa-si futa zimbetele alea sigure de cistigatori dar ma rog.) cam atit despre ciocnirea civilizatiilor:), ideea e ca mi se pare, nu stiu de ce, unul din putinele locuri unde povestea asta poate fi surprinsa cam asa cum e, fara demagogii si fara minunatul respect pt valorile culturale ale celorlalti. si in esenta asta e: adrenalina, un sentiment difuz si persistent de insecuritate. bine, nu de asta imi place neaparat belgia, dar de asta mi se pare umana si touching. inca nu recicleaza total mizeria facuta de valorile culturale ale celorlalti - bruxelles-ul e incredibil de murdar, cind am fost prima oara zburdam ca mi-am adus aminte de bucuresti, dar diferenta e ca aici se izbesc pe bune doua formule tari, nu se amesteca si se neutralizeaza pina iese o totala aiureala ca in b. se simte dezorientarea, momentul ala in care parca se decide tot 'si nimic n-o sa mai fie la fel'. nu stiu cum o fi sa traiesti tot timpul asa. nu stiu nici macar daca nu e doar perceptia mea gresita si paranoica. scriitorul meu preferat :) spune cu totul altceva despre belgieni.. ce e clar e ca nu seamana cu nimic din ce mi-am imaginat (o tara mica si plictisitoare) si cu nimic din europa. nu pot sa nu ma gindesc altfel decit ca la un mic laborator in care se vede ce o sa se intimple. poate in final o sa iasa ceva bun, 'america europei' etc, poate o sa iasa violent si tot restul. mh e mult mai inteligent decit mine si sper sa aiba dreptate. eu o vad ca pe cineva bolnav, mincat pe dinauntru si plin de vitalitatea aia care vine de la febra.. in fine, as vrea foarte tare sa stau acolo mai mult. in scenariile mele cu mine devenind altcineva orasul in care stateam arata ca bruxelles-ul. nu ca amsterdamul sau ny care da, sint perfectiunea coborita pe pamint, dar ce conteaza asta:).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home